Používate zastaralý a rizikový prehliadač, stiahnite si nový!

S cyklovozíčkom po Rakúsku (úvod)

0

Po úspešnej a nezabudnuteľnej cyklotúre s naším vtedy 11 mesačným synčekom po zákutiach Čiech (viď článok tu: http://www.tourportal.sk/clanok/17/cyklotura-s-mimcom-cast-1) sme sa nevedeli dočkať kedy naplno využijeme kapacitu nášho 2 miestneho cyklovozíčku Thule Chariot Chinook 2 (jeho výhody si môžete prečítať tu: http://www.tourportal.sk/clanok/18/test-cyklovozika-thule-chariot-chinook-2) a prevetráme jeho možnosti aj s druhým synčekom. Lenže 2 detičky znamenajú aj dvojnásobné starosti, dvojnásobok vecí a dvojnásobok hmotnosti. Bolo potrebné zanalyzovať každý komponent našich bicyklov, ale tiež každú vec nášho vybavenia do toho posledného detailu.

Vecí a vybavenia bolo na celú izbu :)

Všetky tie veci ako oblečenie a topánočky do každého počasia, kozmetika, vybavenie na varenie, elektronika, hračky, pre staršieho synčeka knihy, väčší stan, o karimatku a spacák naviac, kopu plienok rôznych veľkostí, detské nosiče, vybavenie bicykla pre každú situáciu a dokonca odrážadlo a nočník, bolo potrebné umiestniť po jednotlivých brašniach strategicky, načo nám veľmi dobre poslúžil náš patent na označenie brašieň.

Prvýkrát sme vybavili naše bicykle prednými nosičmi doplnenými o 40 litrové brašne, do ktorých sme z hľadiska manévrovateľnosti umiestnili čo najmenej vecí, t.j. ľahučké karimatky a uteráky značky Sea to Summit a 14 párov obuvi. Pre obrovské množstvo detských vecí sme zakúpili svetovú novinku na poli brašieň, a to najväčšie vodotesné brašne Ortlieb Back-Roller Pro Classic s objemom neuveriteľných 70 litrov na jednu brašňu (ich výhody si môžete prečítať tu: http://www.tourportal.sk/clanok/115/najvacsie-vodotesne-brasnetasky-na-svete).

Všetky použité brašne/tašky

Každý z bicyklov sme mali ovešaný pri odchode zhruba 35 kg vecí, ktorých hmotnosť postupne narastala nákupom nových knižiek, hračiek, jedla a pitia pre horšie časy. Mali sme aj mierne obavy, ako to zvládnu naše cykloturistické bicykle (viď http://www.tourportal.sk/clanok/13/aky-bicykel-je-vhodny-na-cykloturistiku), ale obavy sa javili ako zbytočné. Bicykle spoľahlivo fungovali počas celej cyklotúry, vydržali uniesť celý náklad a dokonca potiahli 20 kilový cyklovozíček s 25 kg detičiek.

Lokomotíva alias ťahač :)

Kam ale na cyklotúru s tak malými detičkami (1 a 3 ročné), aby sme sa cítili bezpečne, mohli sa kedykoľvek vrátiť a krajina by bola zaujímavá ? No predsa do Rakúska. Voľba na túto krajinu padla ihneď, nakoľko sme v nej absolvovali už niekoľko cyklotúr a vieme čo môžeme od nej očakávať. A to úžasné cyklotrasy popri riekach, údoliach, cez vidiek a mestá, jednoducho bezpečné cyklotrasy úplne bez akýchkoľvek áut, jednoducho pecka. Rakúšania proste vedia motivovať ľudí a dotiahnuť masy ľudí do ich krajiny.

Pôvodný plán bol z Mozartového Salzburgu sa vydať na juh po cyklotrase Ciclovia Alpe Adria až k Stredozemnému moru, odtiaľ po pobreží do Benátok a naspäť po rímskej Via Claudia Augusta sa vrátiť do Innsbrucku. Čo človek mieni, pán boh mení. V čase nášho odchodu nastala v Taliansku epidémia osýpok, ktorá nás od návštevy odradila a preto sme museli vymyslieť plán B. Ním sa javil ako najlepší zostať sa bicyklovať v Rakúsku. A tak naša mesačná a takmer 900 km cyklotúra začínala práve v Salzburgu, kam sme sa prepravili vlakom. Zo Salzburgu sme sa vydali na juh po cyklotrase Ciclovia Alpe Adria až do Spittal an der Donau, kde sme súbežne putovali po Drávskej cyklotrase, ktorá nás po mestečku Villach zaviedla až k jazeru KlopeinerSee, odkiaľ sme sa po miestnej cyklotrase presunuli do Klagenfurtu k Wörthersee, rakúskemu Karibiku.

Wörthersee

Odtiaľto sme sa vlakom presunuli do Schladmingu pod Dachsteinom, kde sme začali putovanie po Ennskej cyklotrase, ktorá nás zaviedla cez mestečko Steyr až do mestečka Enns.

Odtiaľ sme neodolali a napojili sa na najslávnejšiu a najkomerčnejšiu cyklotrasu v Európe, na Dunajskú cyklotrasu, ktorá nás sprevádzala až do mestečiek Melk a Krems an der Donau, kde sme našu cyklotúru ukončili a presunuli sa vlakom až domov.

Dunajská cyklotrasa

 

Pre zapojenie sa do diskusie sa musíte